2013. november 14., csütörtök

Morgás

A minap fotós járt az oviban. Már jó előre kihirdették, hogy jönni fog, és a fotókat majd meg lehet vásárolni karácsonyi ajándéknak vászonra nagyítva meg ilyesmi. Lehetett külön bevinni szép ruhát, amibe az óvónénik átöltöztették fotózás előtt "to ensure your little ones look their best".
Nem vagyok túl jó véleménnyel az efféléről. Mondjuk nem tartom ördögtől valónak az egészet, ugyanakkor az a jelenség, hogy hála a digitális gépeknek, ma már mindenki fotóművésznek képzeli magát, és úton útfélen botlani az esemény- és babafotózást kínáló, egyébként horror áron dolgozó, giccsesebbnél giccsesebb képeket készítő fotósokba, finoman szólva is elborzaszt.
Na jó, megvolt múlt héten a fotózás, Micivel előző este kiválasztottuk, hogy melyik szép ruhát veszi fel (egy kis piros, elején masnis bársonyruha mellett döntött, fehér harisnyával, lakkcipővel, választottunk hozzá piros hajcsatot), és imígy felszerelkezve bevittük.
Tegnap meg megkaptuk a képekről a kontaktot. 6 fotó, ebből kettő kapásból kilőve, mert egy szupergiccses csilivili koronát tettek a fejére (miért? miért?). A többi még úgy ahogy, bár nem örülök, hogy kisminkelték, még ha csak kicsit is, és azt sem értem, hogy miért nincs egy kép se, amin az egész gyerek (igen, lába is, könyöke is, kézfeje is) vagy legalább a teljes feje (a feje búbja is) rajta van. És aztán megnéztem az árakat, és dobtam egy hátast. Egy darab legkisebb (i.e. képeslap) méretű papírkép 10 font bakker.  Ha cd-re akarjuk íratni, akkor az első kép 25 font, a második már csak 20, a harmadik 15, onnantól minden tovább 10 font/db. Gyengébbek kedvéért: mind a 6 képet 90 fontért írják fel cdre. Ezek mellé szuperkedvezmény, figyelem: további 90 pennyért adnak 1db A4es nyomatot.
Gondolom nem kell tovább ragoznom.
Én tudom, hogy az átlag jóval tehetősebb nálunk. Azt is sejtem, hogy van ennek a szolgáltatásnak piaca, nyilván jó sokan vannak, akik simán elszórnak párszáz fontot azért, hogy szép családi képek készüljenek róluk, vagy a gyerekükről. De könyörgöm, csak szerintem nevetségesek ezek az árak? Ti vennétek (tegyük fel, hogy meg vagytok elégedve a képekkel)?


4 megjegyzés:

  1. Én biztos nem, maximum csak rábeszélésre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. F, te nem számítasz, mert láttad a képeket :D

      Törlés
  2. Tekintve, hogy a férjem bármikor jobb képeket készit, mint bármelyik fotós, kizárt. És persze nem a normális fotósokról beszélek, akik VALÓBAN fotósok (bár köztük is akad kókler bőven), hanem azokról, akik tényleg úton-útfélen hirdetgetik magukat, mint "hivatásos fotográfusok" és bazzeg borzalom, amit művelnek. Agyon photosopolt, hófehér arcok, túlcsillogós, élettel összeegyeztethetetlen szinű szemek... Brrrrr. Egy gyerek nem azért angyali, mert a fél arca hiányzik a szar fények miatt... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen. Azt az aspektust nem is írtam, hogy szerintem én is elég jó fotókat készítek (ifjú koromban fotósnak készültem, csak aztán eltérültem...), persze nincs műtermem, meg derítővásznam, meg laborálni se szoktam már, és persze nem szoktam kiöltöztetni se a gyerekemet, mielőtt képet készítek róla :)

      Törlés