2010. június 15., kedd

Ricottás cukkinis izé

Ezt készítettem a múlt héten. Magam is meglepődtem, hogy milyen egyszerű és gyors, ráadásul tök finom is. Könnyű nyári kaja.

Hozzávalók:
1 nagyobb vagy 2 kisebb cukkini (kockákra vágva, megfőzve)
1 tojás
250 ricotta (gondolom túróval ugyanilyen jó)
1 adag leveles vajas tészta
só, fűszerek

A tésztát belerakjuk egy kiolajozott tepsibe (feleakkora legyen, mint a tészta) és megszurkáljuk villával. A tojást felverjük, kb. kávéskanálnyit félreteszünk a kikenéshez, a többivel kikeverjük a ricottát, megsózzuk, megfűszerezzük (én borsot, oregánót és zsályát raktam bele) és hozzáadjuk a cukkinit. A keveréket ráöntjük a tésztára, ráhajtjuk a tészta másik felét, a széleit összenyomkodjuk, a félretett tojással megkenjük a tetejét, villával megszurkáljuk, és forró sütőben kb 35 percig sütjük.

Nemtom, hogy kell az ilyet hívni, a szomszédcsaj szerint torta (de ugye nálunk a torta az édes), az angolok szerint talán pie, hát hívja mindenki úgy, ahogy akarja, rétes, pite, akármi, én maradok az izénél.

Íme.


A sikeren felbuzdulva csináltam egy másikat is, abba zöldspárga került, meg egy kis répa és krumpli. Igen jó lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése