2013. augusztus 28., szerda

Ciki

Valamelyik nap Micivel egy hülye játékot játszottunk, ami miatt még mindig fő egy kicsit a fejem.

Ez amolyan tornamutatványszerűség, abból áll, hogy a kezembe kapaszkodva felgyalogol rajtam (én állok) és vagy a nyakamba ül, vagy a medencecsontomra, majd onnan kvázi hátrabukfencezik, miközben én a kezét vagy a karját fogom. Effélét már régebben is sokszor játszottunk, nem emlékszem, hogy régebben pontosan hogyan, de most a lebukfencezéskor a hónaljánál meg a vállánál fogva tartottam. Azért, mert valamelyik gyereknek megfájdult a válla a társaságból, amikor az apukája ugyanezt csinálta vele úgy, hogy a kezét fogta.
Na szóval Mici nyaggatott, hogy ilyet akar játszani, úgyhogy megcsináltuk párszor, de elég gyorsan elfáradtam, mert azért van már súlya, meg erősen igyekeztem fogni, nehogy elejtsem. És este, amikor fürdéshez vetkőztettük, láttam, hogy véraláfutások lettek a vállán, meg a karján.
Hát először holtra váltam. Aztán beugrott, hogy hiszen pont ott vannak, ahol fogtam, de azért eléggé nyugtalanított a dolog, hogy ez mégis normális-e. Úgyhogy másnap fel is hívtam a gyerekdoki ismerősünket, és elmeséltem neki. Valamennyire megnyugtatott, azt mondta, hogy vannak gyerekek, akiken könnyebben lesznek zúzódások, aggódni akkor kell, ha megmagyarázhatatlan zúzódások vannak, illetve, ha sokszor vérzik az ínye, vagy az orra (egyik sem áll fenn, bár erre rögtön eszembe jutott, hogy egyszer nyáron vérzett az orra). Később látta is a foltokat, és még minig nem mondott semmi olyat, hogy azonnal nyomás vérvételre, de persze nem is én lennék, ha ettől megnyugodtam volna, persze, hogy felhívtam az otthoni (magyar) gyerekdokinkat is, aki annyit azért mondott, hogy majd, ha otthon járunk, azért csináltathatnánk egy vérvételt, hogy mindenki megnyugodjon, meg figyeljük, hogy gyakran van-e ilyen.

Azóta már javulnak a nyomok, de azért még mindig láthatóak, és hát ebben az országban ez azért elég kínos, mert könnyen ráhívják az emberre a gyermekjóléti szolgálatot, ha azt hiszik, hogy gond van, pl. bántalmazom (az oviba beiratkozáskor többek közt erről is alá kellett írni egy beleegyező nyilatkozatot). Úgyhogy volt egy "kellemes" beszélgetésem az említett intézményben, amikor elmondtam, hogy milyen foltok vannak a gyerekeme. Legott egy kis jegyzőkönyvet is felvettek róla, amiben nekem kellett megírni, hogy hol, mikor, hogyan történt a sérülés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése