2010. február 25., csütörtök

Küzdünk

Tegnapelőtt elegem lett. Igaz, hogy Mici egyre többet eszik, de csak a tápszer mennyisége nő, a tejem nem lesz több, akárhogy igyekszem. De miért?? Lehet, hogy soha nem kellett volna tápot adni neki?? (na persze ez eleve kilőve ugye a születése körülményei miatt, hogy t.i. 4 napig szinte nem is látott, naná, hogy a kórházban tápszerezték. Innen nézve az is csoda, hogy egyáltalán elkezdett szopni, és még mindig hajlandó...)
Még kb. 2 hetes volt Mici, amikor beszéltem egy szoptatási tanácsadóval, ő valami ilyesmit javasolt:
1. szoptassam egyik mellből is 15 percig, aztán a másikból is
2. aztán ha még hajlandó, akkor még 5-10 perc mindegyikből,
3. aztán büfiztessem,
4. ha elalszik 20 perc alatt, akkor aludjon, én meg fejjek. Ha nem alszik, akkor go to 1.
Egy ilyen blokk másfél óra. Vagyis vagy másfél óránként etetek, vagy három óránként etetek, és három óránként fejek felváltva. És ettől állítólag 2-3 nap alatt lesz elég tej.
Már nem emlékszem, hogy min bukott meg a dolog, de a tápszert nem sikerült elhagyni.

Aztán vannak még egyéb módszerek, van aki a sűrű (akár óránként vagy még gyakoribb) szoptatásra esküszik, van aki különböző italokra / ételekre. Aztán ott vannak a szoptatós teák, a More Milk kapszula (pocsék az íze, de most megint elkezdtem szedni...)
És nem csak a megfelelési kényszer, meg a maximalizmus, hanem a para, hogy az anyatej ezerszer jobb mint a táp...

Most próbálom kombinálni a módszereket.
Pl. nem adok automatikusan pótlást minden etetés után, csak ha 1. kér, 2. én félek attól, hogy nem evett eleget. Gyakran szoptatom (amikor csak kéri), és sokáig van mellen (kvázi ameddig akar). Ha szoptatás után közvetlenül sikerül, akkor fejek (ha pl sír, vagy nem tudom letenni, akkor persze ez kilőve), ha nem sikerül, akkor megpróbálok fejni másfél óra múlva, hacsak nem jelzi, hogy éhes. A pótlást először mindig a lefejt tejből adom, és csak utána tápból. Ezeket kb. 3 napja csinálom, egyelőre a tej látványosan nem lett több, de tápszerből mintha kevesebb fogyna. Remélem, a Babó nem kezd el fogyni, mert akkor feladom...

6 megjegyzés:

  1. hajrá manner!
    vébénél én is paráztam és persze egyre több és több táp kellett, aztán már csak az (ez 9 hónapos korában jött el), emkánál viszont elhatároztam, hogy nem félek és adtam magunknak pár napot, hogy összeszokjunk.
    az én módszerem az volt, hogy ha nyikkant egyet, akkor már etettem is, és ettől egy idő után tényleg beállt a kereslet-kínálat piac.
    az elején azért volt megtorpanás a súlyát tekintve, de nagyon nem akartam kibontani a tápszert.
    emká se volt velem az elején, inkubátorban, infúzióval kezdte a táplálkozást, aztán adtak neki tápszert és cukros vizet is és itthon nagyon sokat sírt, amiért nem engedtem, hogy a könnyebb módszerrel jusson ennivalóhoz.
    nagyon szurkolok, hogy felturbózd a tejmennyiségedet! menni fog :)

    VálaszTörlés
  2. szia, van még egy-két cucc, amikkel lehet próbálkozni tejfokozásilag, én is szenvedtem mindhárommal, pedig alkatilag relatíve közel vagyok a holstein frízhez, aztán mégse ömlött belőlem soha a tej, de volt, ami segített:
    -urtica urens homeobogyó, azt hiszem az 5CH a tejszaporító, de erre kérdezz rá
    -és egy rohadt gusztustalan tevehúgy ízű, ámde brutál hatásos tea: kecskerutafű tea, nekem anno nagyon bejött, pár barátnőmnek is, aztán volt, akinek nem, de szerintem tuti, én azzal hoztam vissza a tejemet, amikor vmelyik manó már alig szopott, olyan 8-9 hónaposan, de beteg lett, és akartam neki több anyatejet adni.
    Sok szénhidrát zabálása is tud javítani a helyzeten (kilóilag is :-))) Illetve a pihenés, esélyesen többet érsz egy jó kis alvással, mint másfél órás fejéssel, amitől testileg-lelkileg kimerülsz.
    Hajráf hajráf!!

    VálaszTörlés
  3. Mär olyan olyan regen lättunk kepet rola!!! Azota tuti eg, hogy hatalmas baba!!!!
    Amugy sajna nälunk is ez van... Täpszert eszi a ciciben meg hiäba lenne meg, ha lusta kiszopizni :o(
    Szoval en ma ezennel megkezdem a hozzätäpläläst. Elertük a 4 honapot. Inkäbb kapjon tejcit es normälis kajät, mint täpszert...

    VálaszTörlés
  4. Ne add fel, szerintem profi vagy, menni fog az, tényleg!

    VálaszTörlés
  5. én is evet módszerét ajánlanám!
    VISZONT ha feladod - mert csak -, ami borzasztóan nagyon nehéz, tudom, akkor nagyon nagyon le kell szarni a csakisazanyatejalegjobbavilágon lobbit, és adni a tápszert, mert azon is felnő, sőt!* és csak ez a lényeg, semmi más misztikum!

    nagyon fontos hogy TE legyél jól, önmarcangolás sehova se vezet, gyerek meg egyből levágja.

    (*: a háború alatt anyátlan árva két unokáját ismerős néni kekszes teán nevelte fel...)

    VálaszTörlés
  6. Hú köszi az együttérző szavakat és a tanácsokat! :)

    VálaszTörlés