2013. április 30., kedd

Kistestvér

A minap all of a sudden Mici megkérdezte uzsonna közben, hogy "Mikor lesz már végre nekem is kistestvérem?" Meghökkentem picit, aztán megkérdeztem, hogy szeretne-e. "Igen, már igazán nagyon szeretnék" - mondta ő.

Már töprengtem párszor, hogy hogyan és mit mondjak, ha felmerül a téma, de egyelőre még nem is döntöttünk el F-fel semmit ez ügyben (bár néha beszélünk róla). A béranyásdihoz elég felemásul állunk (állok), főképp azért, mert Magyarországon per pillanat nem lehet. Tehát az örökbefogadás merül fel mint opció, de ebben is hullámzó a hozzáállásunk. Egyfelől szeretnénk, mert több gyereket terveztünk, és ha Mici is szeretne az nyilván egy plusz érv. Másfelől látva, hogy mennyi mindennel jár együtt a gyereknevelés, és milyen fárasztó tud lenni (segítség hiányában meg főleg), nem mindig vagyunk egyformán lelkesek. És akkor még ott van az is, hogy anyagi vonzata is van a dolognak, pl. egykeresős családban nem túl perspektivikus a több gyerek, főleg, amíg ilyen vándormadár életet élünk, ráadásul mi sem fiatalodunk (én szerintem 10 évet öregedtem a gyerekem első két életévében az iszonyatos alvásmegvonás miatt).

Mici lelkesedésére lányos zavaromban azt válaszoltam, hogy majd megbeszéljük, és meglátjuk, mit tehetünk. Hozzátettem, hogy biztosan sokat kell majd várni rá, hátha beéri egyelőre ennyivel, de nem érte be. A beszélgetés azzal folytatódott, hogy Mici megkérdezte, hogy a kistestvére a hasamban fog-e nőni. Mondtam, hogy nem. "De akkor a hasadból fog születni?" Nem, válaszoltam megintcsak. Aztán elmagyaráztam, hogy valahogy úgy lesz majd, hogy el fogunk menni egy hivatalba, és jelentkezünk, hogy szeretnék kisbabát, és akkor felkerülünk egy listára, amin azok vannak, akik kisbabára várnak. És akkor majd egyszercsak fognak telefonálni, hogy van itt egy ilyen és ilyen kisbaba, tetszenek kérni?
Mici figyelmesen hallgatta a mondókámat, de ezen a ponton közbevágott:

"Hát akkor menjünk arra a listára, most!!"

(Update: ezzel el is volt egy darabig, de este már faggatta F-et fürdéskor, hogy hogy van az, hogy az ő tesvérkéje nem anya hasából fog születni, de ez már egy másik történet.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése