2009. szeptember 20., vasárnap

Kislány!

Bizony, voltunk ultrahangon, és kiderült végre egyértelműen, hogy a szemérmetes gyermek kislány! Úgyhogy ezentúl a fedőneve bambina. Annyira édes! Most pár napja tök vicces mozgásokat csinál. Például kidugja a lábát az egyik oldalamon, és kitámaszt vele - közben gondolom helyezkedik, de elég hosszan. Vagy a mmásik, amikor szerintem bukfencezik, vagy forog, ez úgy néz ki, hogy megjelenik egy púp a hasamon, és végigvonul az egyik szélétől a másikig, de tök lassan. Szmájli. Az ultrahangon megint nagyon aktív volt, ment a pakolászás, sürgés-forgás ezerrel... Lehet, hogy aktivitásban a férjemre fog hasonlítani, ő aztán örökmozgó! Ha így lesz, felköthetem a gatyát az anyósom szerint. Hű, egyre kíváncsibb vagyok rá!
Közben betöltöttük a 27. hetet, hurrá! Az én számításaim szerint ma W27+D2 van, vagyis igen, már 7. hónap és harmadik trimeszter. Végre, lassan elérjük a koraszülés alsó határát, ami a 28. betöltött hét. Bár semmi tünetem nem volt azóta, de a 23. heti görcsök óta azért jobban izgultam... Szerencsére a méhszáj totál zárt (C3000), szóval semmi nem utal arra, hogy  leányzó kifelé készülődne. Szépen fejlődik, a 26. heti UH-n mért méretek szerint FL=43,8mm, BPD=68mm, vagyis sacc per kábé átlagos (ezen a helyen az utolsó menstruáció alapján ki lehet számolni a szülés várható időpontját, és az aktuális magzati kornak megfelelő átlagadatokat). Vagyis jelenleg a baba hossza (CRL) kb 33 centi, plusz ugye a lábak, súlya pedig 1 kiló körül van! Szóval már egész komoly.
Mindez azért már rajtam is egész szépen látszik, a derékbőségem 92-93 centi, és pár napja a mellem is újra növekedésnek indult, jelenleg 93 centi. Úgy látszik, fej-fej mellett haladnak. Eddig kb 6 kiló súlygyarapodásnál tartok (=60 kiló), erről is találtam érdekességeket, hogy miből jön össze a terhességi súlygyarapodás:
- a méh pár dekás kis szervből a terhesség végre 1 kilós tömegűre nő
- a magzatvíz, amikor a legtöbb, akkor kb 1 liter , vagyis kb 1 kiló
- a placenta, amikor a legnagyobb, akkor kb 1/2 kiló
- a vér mennyisége egy 60 kilós anyánál 2 literrel nő meg, tehát ez szintén kb.plusz 2 kiló
- a mellek terhesség előtti átlagsúlya kb 20 deka, a végére akár 80 deka is lehet
- a baba súlyát sem szabad kifelejteni, ez mondjuk átlag 3 kiló a végén
Vagyis mindebből 8 kiló simán összejön!

2 megjegyzés: