2009. október 5., hétfő

Depi & parák

Ha tényleg van olyan, hogy terhességi (szülés előtti?) depresszió, akkor most engem is utolért. Ennyire nyomi kedvem már rég volt, mint ma. Már tegnap hajnalban is felébredtem valami görcsszerűre, igazából lehet hogy csak hasfeszülés volt - amit én annak tudok be, hogy nő a gyerek / feszül a méhfal, hasfal, és önmagában még nem is olyan zavaró, csak tegnap hajnalban a derekam is fájt hozzá, és így azért nem volt olyan megnyugtató. Annyira fáradt voltam, hogy magnéziumért se volt erőm kimenni, úgyhogy vártam, hogy múlik-e, sikerül-e visszaaludnom, ha nem, hát kivonszolom magam, de végül sikerült. Aztán tegnap este meg elkezdett baloldalt nyilallgatni a hasam, kicsit olyan volt, mint amikor az embernek izomhúzódása lesz, aztán ma hajnalban megint felébredtem valami hasfájásra, megint jó nehezen aludtam vissza... és sajna egyik se múlt el teljesen, se a feszülés, se a nyilallás, se a derékfájás...
Aztán az orvosom legutóbb azzal kápráztatott / rémisztett el (nem kívánt rész törlendő), hogy tüdőérlelőt fogok kapni. Ez arra jó, hogy ha idő előtt születik a baba, amikor még éretlen lenne a tüdeje, akkor ez a tüdőérlelő - egyébként szteroid - elősegíti, hogy a baba tüdejében surfactant (szőrfaktáns vagy mi magyarul) anyag termelődjön, ami szükséges ahhoz hogy tudjon lélegezni. Máskülönben lélegeztetőgépre kéne tenni. Namost ezt vagy akkor szokták adni, ha beindul egy koraszülés, vagy akkor, ha fenyegető koraszülés veszélye áll fenn. Mivel 24 óra kell ahhoz, hogy a tüdőérlelő hasson, ezért a szülést minden esetben megpróbálják megállítani, vagy eltolni, hogy ennek a bizonyos anyagnak legyen ideje kifejlődni a baba tüdejében. A kérdés csak az, hogy meg lehet-e oldani ezt a 24 órás várakozást egy esetleges koraszülés esetén. Ez gondolom mindig attól függ, hogy miért, és hogyan indul be, komoly vérzés esetén mondjuk nem biztos, hogy van idő várakozni. Szóval, ha úgy vesszük, akkor a tüdőérlelő egy plusz biztonságot jelent, és 1-2 napig tökre megnyugtatott a gondolat, hogy a bambina tüdeje szépen meg fog érni akármi is lesz, éljen a tüdőérlelő.
Nade valahogy mégis elkezdett kattogni az agyam az egész témán, meg főleg a császáron, hogy például a mélyen fekvő lepény miatt tudnak-e vízszintesen vágni, vagy a méhen függőleges vágást kell ejteni, ami a későbbiekben sokkal veszélyesebb... meg ilyesmik. Lesz egypár dolog, amit megkérdezek a dokimtól...      

Általában, amikor ilyen izgága hangulatom van, próbálom magam megnyugtatni mindenfélével, például aminek lehet, utánaolvasok, a konkrétumok, pl. számok, statisztikák meg szoktak nyugtatni valamelyest. Például most, hogy tudom, hogy a placenta praevia az esetek 25%-ában koraszüléssel jár, máris egy fokkal nyugodtabb vagyok, mintha ezt nem tudnám. Jobb így, hogy reménykedhetek a 75%-ban. Ugyanakkor ma utánaolvastam a programozott császárnak, meg a tüdőérlelőnek, és a megnyugtató dolgokon kívül rengeteg para dolgot is olvastam, aztán most ezeken rágom magam. Jaaj, jajj.

A fentieken kívül még csomó más is nyomaszt. Alig van, amit el tudok intézni babacucc-beszerzésben így a neten keresztül. Meg a munka is egyre lassabban megy. Holnap kell beszélnem az egyik nagyfőnökkel, mondjuk ő tök jóindulatú, szóval ez remélem, nem lesz problémás. Szerdán meg egy másikkal, aki viszont kellemetlen eset, és teljesen ki(be?)számíthatatlan. Felkelni sincs kedvem, nemhogy puccba vágni magam és mosolyogni meg intézkedni... azért remélem sikerül mindent normálisan megbeszélni. Mindezeken túl még F is szórakoztat olyan dolgokkal, amikről tudhatná, hogy idegesít. Ehh.

Update. Megkérdeztem a dokit.
1. Tényleg azért javasolja a tüdőérlelőt, mert nem biztos, hogy lenne nálam idő kivárni a 24 órát, ha történik valami.
2. Ha a programozott császár-forgatókönyv valósul meg, akkor legnagyobb valószínűség szerint vízszintesen fognak vágni. Ha sürgősségi császárra kerül sor, akkor ha nagyon kell sietni, előfordulhat, hogy függőlegesen vágnak.
Hurrá, megint okosabb lettem.

5 megjegyzés:

  1. Jaj kérem, szülés előtt tilos az internet és az 50 év feletti nőrokonok látogatása, egyik jobban paráztat, mint a másik. :-)))
    Babacuccilag lehet hogy tudok segíteni, mi nincs még meg, ami a lelkednek fontos? Mert amúgy - 3 gyerek utáni tapasztalat :-)- az első hetekben az alábbi dolgokra lesz szüksége a sarjnak: 1. a melled - ez ugyebár adott :-), 2.pelenka - ezt akár a kórházból hazafelé be lehet szerezni a kisboltban, 3. 4-5 darab 56-62-es rugdalózó, ugyanennyi bodyval. - természetesen mindenki ennek a nagyon sokszorosát szerzi be (én is :-), majd a háromnegyedét úgy rakja zsákba gyors kinövésből kifolyólag, hogy a gyerek környékén sem volt. 4. pár testápolási cucc, alkohol a köldökcsonkhoz, popsikrém, fürdető, stb, de ez a kórházi csomagból is megoldható.
    Innentől kezdve minden egyéb, a nubukbőr kutacsvédőtől az elektromos popsitörlőmelegítőig, a fülhőmérőn át puszta pénzkidobás, meg pszichés megerősítése annak, hogy jó anyák vagyunk. :-))))))))

    Drukkolok neked!

    VálaszTörlés
  2. Haha, az előttem szólót még azzal egészíteném ki, hogy a netet se szabad túl gyakran olvasgatni, mert totál beparáztat.
    Én azért mondjuk értékeltem, hogy becuccoltam babaruhákkal, és az első pár hónapban nem kellett emiatt menni sehova, se 3 naponta mosni. Egyszerűen nem lett volna hozzá erőm. (Se időm. Ha volt időm, akkor próbáltam aludni.)

    VálaszTörlés
  3. Na, akkor én még annyival megtoldom, hogy a web is mindenféle parára adhat okot!:D

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Chipie :))) nagyon kedves tőled! fogalmam sincs miből hány darab van, lassan átnézem, és akkor lehet,hogy kiderül, hogy nem is állok annyira rosszul :) és köszi a biztatást / drukkot!

    Törpicur, Pandacsöki: ja, értem :)

    VálaszTörlés