2009. október 18., vasárnap

Fejlemények

Az utóbbi napokban olyan nyomi kedvem volt, hogy írni se nagyon akarózott, de tényleg, totál ki voltam, nem is részletezem. Remélem, elmúlik, különben teljesen meghülyülök a végére...

Csütörtökön voltam megint dokinál, minden tök oké, a bambina fejátmérőjét már 84,6 mm-nek mérte, a súlyát meg 1600 grammra saccolta. Növünk!! A pocakmanó és én is :) Érdekes, hogy a fejét mindig nagyobbnak mérik a korához tartozó átlagnál, a combcsontját meg mindig rövidebbnek, de senki nem mondta, hogy ezzel bármi gond lenne. Gondolom nem lesz nagyon hosszú baba, dehát mi se vagyunk magasak. A méhszáj lehet, hogy elkezdett kinyílni (C3100 került a lapra), azért a bizonytalanság, mert szegény dokim alig tudott megvizsgálni, annyira fájt, hogy nem hagytam magam. Tudom, én vagyok a béna, de néha egyszerűen nem bírok laza maradni.A külső méhszáj amúgy se olyan fontos még, a belső az érdekes, de azt tuti észleném, mert ugye felette a lepény... Úgyhogy szerintem, ha már császár, akkor inkább ne kezdjen el nyílni.

El is felejtettem megemlékezni róla, hogy kész a bölcső! A családi bölcsőt, amiben a férjem és még számos rokongyermek is ringatózott, anyósomék felújíttatták, szerintem gyönyörű lett. Sőt, a bölcsőbe való kis matrac is elkészült, és a huzata is, aminek rém cuki mintája van, olyan hangulatú mint a régi Micimackó könyvben Milne rajzai. Teszek be képet (a minőségért bocs, muszáj volt vakuzni).


Aztán, ha már így betöltöttük a 7. hónapot (igen, alul a vonalzó már a 8. hónapba tesz, hurrá!!) gondoltam összeírom, hogy milyen ruhácskából mennyi van, mit kell még venni.
Kizárólag a kezdőméretre (55 cnti, newborn, 1-3 months) szorítkozva ezek vannak: ujjatlan rugdalózó 6 db, hosszúujjú rugdalózó 8 db, rövidujjú body 6 db, hosszúujjú body 3 db, kising 3 db. Ezeket szinte kivétel nélkül egyik barátnőmtől kaptam, akinek februárban született a kisfia, szóval fiúsak, de nem annyira, többségük sárga, narancssárga, bézs, meg fehér. Van még ezen kívül 1-2 apróság, úgymint eszement cuki kis zoknik, két vékony sapek, meg mamusz (kocsicipő?) Hm, asszem nem is állunk annyira rosszul. Persze van néhány dolog, amit be kell szerezni, ugye téli gyermek, szóval pl. valami anorák vagy mi, amiben hazahozzuk, meg kesztyű, meleg sapka... meg mi kell még? Tapasztalt anyukáktól hálásan fogadok ötleteket :)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a bölcső, biztos nagyon jól fogja magát érezni benne a kishölgy. Jó, hogy a ti családotokban még vannak ilyen hagyományok

    VálaszTörlés
  2. kapucnis meleg overáll, vagy helyette, mivel ezen a télen még nem lesz túl mobil a kishölgy, olyan vastag bélelt levegőztető babazsák, amin van rés, hogy beköthesd a bébihordóba, kapucnis meleg pulcsi, textilpelenkák, és slussz, a lakásban ellesz a rugdalózókban, sétánál meg berakod a babazsákba és készpassz.Pár takaró, pokróc, ilyenek még esetleg.

    A bölcső nagyon szép, rakjátok bele minél többet, amíg lehet, mert a bölcső kb a 3-4 hónaptól, amikor megtanul megfordulni, életveszélyessé válik, mert felkapaszkodik a szélébe, és szevasztavasz kiugrik, főleg ha ilyen mozgékony-pörgős gyerek lesz, amilyennek ígérkezik.

    Gratula a 8 hónaphoz is, minden egyes nappal, amit benntölt, egyre jobbak az esélyeitek, még 4 hét, és márnem lehet semmi baj, a 35 hét után született babák már 99 százalékban mindenféle komplikáció nélkül megússzák. Prbálj meg lazítani, még megteheted, hogy napközben is ledőlsz, zenét hallgatsz, a még csöndben lévő gyerekeddel társalogsz :-)
    Az uh-on mért méretekkel nem nagyon kell foglalkozni, azok a nagy átlaghoz képest számolnak, ráadásul mint egy hozzáértő ismerősöm fogalmazott, az uh még ma is olyan, mintha egy zavaros vizű akváriumban fickándoz halacska pikkelyhosszát akarnád megbecsülni kívülről, szóval semmit sem jelent igazából, hogy ez vagy az 2 nappal nagyobb vagy kisebb mint kéne. Nekem egyik gyerek se volt soha pontosan akkora, mint amekkorának kellett volna lennie, minden testrésze máshol tartott, néztem is, hogy a feje már 24 hetes, a combja még csak 21, a nemtudommije meg 23, aztán megszülettek, és szemlátomást semmi bajuk. :-)

    VálaszTörlés
  3. Edina: köszi:)
    Chipie: hú, tök jó tippek, köszi, jegyzetelek :)) Annak meg külön örülök, hogy ezt írod az ultrahangról! Igen, nálunk is pont ez van, hogy a feje jóval előrébb tart, mint a combja :)
    Ja, és nagyon klasszak a gyerekeid, olvasgattam múltkor a blogodat (és a kislányod neve nálunk is fenn van a listán:)

    VálaszTörlés
  4. bölcső szuper :-)
    (http://newrim.freeblog.hu/archives/2009/02/04/Bolcso/) meg itt van bárányszőrrel bélelve: http://picasaweb.google.com/zsofi2009/1Honap#5308917927126667074 és egy babás-alvós is: http://picasaweb.google.com/zsofi2009/4Honap02#5348980295319790962
    vegyetek bele bárányszőrt (http://www.hunzag.hu/bowrons.html)! téleg nagyon jó érzés lesz tudni hogy jó meleg helye van! meg az kicsit felkunkorodik a szélén a rácsoknál, és még jobban védi a babát. (meg a mai napig hatalmas és örök szerelem Zsófi részéről, és bárhova megyünk, visszük, és jól tud aludni tőle)

    VálaszTörlés
  5. ruhának eleinte a body+rugdalózó a legjobb. mikor hazahoztuk a kórházból, akkor annyira hidegnek éreztem a lakást, hogy én otthon is a meleg szőrös anorákban tartottam :)

    a body átlapolós fejű és alul patentos (vagy átlapolós), a rugdalózó meg Y patentos legyen. (végig elöl szétnyitható, meg a lábainál is) ezt eleinte nem figyeltem, amikor gyerek nélkül vásároltam, de tesóm szólt, és tényleg, nagyon nagyon szar még azzal is bűvészkedni az elején hogy mondjuk a rugdalózót is fejen keresztül kell ráhúzni szerencsétlen üvöltő gyerekre

    VálaszTörlés
  6. Mirwen: hű, nagyon köszi! a bárányszőrrel már szemeztem Nálad :)) A body-s tippet is köszi, magamtól eszembe nem jutott volna :O

    VálaszTörlés