2009. július 18., szombat

AFP, egyebek

Tegnap betöltöttem a 18. hetet, ami 126 terhességi nap, vagyis "már csak" 154 van hátra. Félidőig 14 nap. Még mindig napokban (is) számolok, az elején még a dokim is azt mondta, hogy minden egyes eltelt napnak örüljünk, úgyhogy napokban számoltam, aztán ez valahogy megmaradt. Az AFP eredmény is elkészült, azt mondta a doki, hogy kicsit magas, de határértéken belül van. Mondjuk erről köztudott, hogy meglehetősen pontatlan vizsgálat, ráadásul, ha valakinek volt vérzése - márpedig nekem volt - a terhesség alatt, az szinte predesztináljaa nem jó eredményt. Ezért sem izgultam igazán az eredmény miatt, meg azért se, mert a Kórházban mindenkivel megcsináltatják a kombinált tesztet, ami sokkal pontosabb, és nekem az hála Istennek kiváló lett.
Most jön majd a genetikai UH, amire a dokim valami nagyon szuper orvoshoz küldött. Még ki kell nyomoznom, hogy mikor van rendelése, ill. mikor van szabadságon, mert ha lehet, akkor úgy mennék, hogy már a férjem is itthon legyen (jövő vasárnap jön), de tegnap délután már senkivel nem tudtam beszélni.
Mi van még? A 18. héten a babák átlagos mérete 20,5 cm és 198 gramm. Vagyis a bambino, ha továbbra is nagykönyvi méretekkel rendelkezik, kb olyan hosszú, mint az araszom, és nagyjából 2 tábla csokinak felel meg a súlya!
A tippelgetők között egyre gyarapszik a fiút tippelők tábora - én kezdettől fogva fiút "érzek", úgyhogy akkor lepődnék meg igazán, ha mégis lány lenne. N.B. tegnapelőtt azt is álmodtam, hogy fiú.

7 megjegyzés:

  1. Az AFP miatt tényleg ne aggódj, elavult vizsgálat, figyelembe kéne venni az anyuka korát, testsúlyát is a pontos méréshez, de ezt nem nézik.
    Az új tesztek sokkal biztonságosabbak. Persze én is féltem azért az eredménytől, na de ez van, a kismamák már csak ilyenek. ;)
    Amúgy van egy babona, a mom értékekről is.
    Ha 40 alatti akkor kislány, ha fölötte van, akkor kisfiú. Azt hiszem. ;)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg elavult az AFP, bízz a megérzéseidben!
    Az előzőek alapján (bár még nem fejezted be a történetet...) biztosan sokat küzdöttél/tetek, most már minden rendben lesz!

    VálaszTörlés
  3. Köszi! Ez is erősíti e megérzésemet! Ahh, most rákerestem, nem kellett volna, mert a korrigált MOM tényleg a határérték felett van, ami állítólag a nyitott gerincre jelent magas kockázatot. :S Szóval akkor ezért küldött speckó ultrahangra a dokim.

    VálaszTörlés
  4. Szia Szabina! Üdv itt és köszi a biztatást! :)
    A történetet java még hátravan, igen!

    VálaszTörlés
  5. Az AFP tényleg olyan gáz. Csináltattatok anno kombinált vagy integrált tesztet?

    VálaszTörlés
  6. Köszi Picuranyu, igen, kombinált teszt anno volt, annak kiváló lett az eredménye. De az AFP-m pont a másik irányba nem jó... Mindegy, a védőnő már az elején megmondta, h nem lesz jó a vérzés miatt, ezzel nyugtatom magam. Remélem, a szuper ultrahang sem mond majd mást!

    VálaszTörlés