2009. július 30., csütörtök

Mozog?

Bréking nyúz: tegnap délután és este háromszor is azt vettem észre, hogy egy-egy pillanatra hirtelen kidudorodik a hasam. Vagyis mozog a bambino, rúg, vagy valami egyéb "nagy" mozgást végez.
Már mindenki kérdezgette, hogy mozog-e a gyerek, ami egyfelől buta kérdés, mert naná, hogy mozog, a 12. heti ultrahangon is már úgy pörgött, mint a motolla. Evidens, hogy mozog.
Másfelől persze más kérdés, hogy ezt mikor kezdi érzeni az anyuka, mert ez tök változó. Már a 16. héttől is is érezheti akár, leggyakrabban a huszadik hét körül, de olyan is van, aki csak 22.-24. hét környékén észleli először a magzatmozgást. Egyik barátnőm azt mondja, hogy a 14. héten érezte először.
Ezt több tényező is befolyásolhatja. Például a lepény elhelyezkedése: mellső falon tapadó lepény esetén később észlelhető a mozgás; aztán a testsúly is számít - vékonyabbak, és ide tartozom én is, korábban érzik; valamint az sem mindegy, hogy hanyadik terhessége az anyának, mert első terhességnél később észleli, másodiknál, amikor már tudja, mit kell érezni, akkor hamarabb.
És ez kb. a legviccesebb része e dolognak, mert az elején tényleg csak úgy találgat az ember, hogy ez már vajon az, vagy valami más, pl gyomorkorgás. Sokféleképpen írják le, hogy mihez hasonlít a magzatmozgás: kis buborékok, kis halak mozgása, lepkeszárnyak simogatása, stb. Én leginkább ezt a buborékozásszerűt éreztem, éspedig először a 15. héten, de persze akkor még alig akartam elhinni, hogy ez az. Úgyhogy a kérdésekre mindenzidáig pironkodva válaszoltam, hogy hát még nem érzem olyan biztosan, rúgni még nem rúg...
Azzal is nyugtatgattam magam, hogy ez a meglehetősen ingerszegény életmód, amit folytatok, ez se nagyon aktivizálja a kicsit, nyilván más lenne, ha lótnék-futnék!
Hát most már asszem kijelenthetem, hogy hogy rúg is! Kis drágaság :)
Ha nem háromszor lett volna, akkor talán még várnék ezzel a bejegyzéssel, de ez már nem lehet tévedés :) Annyira vártam már, hogy ez megtörténjen!

3 megjegyzés: