2009. július 11., szombat

W18 D1

Jelentem, a mai nappal beléptem a 18. hétbe. Eddigi mérleg:
  • Súlygyarapodás: 0-1 kg. (lesz ez még durvább! egyelőre csak egy kis púp van a hasamon, bár azért szerintem már egyértelmű ránézésre is)
  • derékbőség: legalább 8 centi plusz (először a 12. héten mértem, vagyis lehet, hogy valójában több)
  • csípőméret (medencénél, illetve a csinos kis bricseszemnél): nem változott
  • mellbőség: legalább 5 centi plusz, szintén a 12. héthez képest. Az eredeti állapothoz képest szerintem 6-7 centi. One good thing about pregnancy! ;) e tekintetben ugyanis eleddig nem voltam igazán bőkezűen megáldva.
Egyebek, terhességi tünetek:
  • Pisilés: minden mennyiségben, bárhol, bármikor. 5 perccel azután is, hogy kijöttem. Rémes. És hajnalban is erre ébredek, jobb esetben sikerül utána visszaaludni.
  • Étvágy: viszonylag jó, sőt, a kezdetekhez viszonyítva kiváló. Az elején még fogynom is sikerült legalább 1 kilót, annyira nem volt kedvem enni...
  • Gyomorégés: na ez vagy úgy két hete hű társam, elég vacak, és gyakorlatilag mindegy, mit eszem. Este, vacsora után szokott menetrendszerűen kínozni. Kekszet rágcsálok, ezt inkább önmagam megnyugtatására, és nem azért, mintha érne valamit.
  • Émelygés: Ez az elején volt csak - és ebből már napokkal a pozitív teszt előtt gyanítottam, hogy mi a helyzet. Az 1. trimeszter alatt egyáltalán nem hánytam, a másodikban (eddig) háromszor, szóval e téren nem panaszkodom.
  • Kívánás: nem jellemző, illetve csak nagy ritkán. Csokit pl abszolút nem eszem, egyéb édességet is csak keveset.
  • Eléggé hajlamos vagyok a striákra, úgyhogy vadul kenem magam... egyelőre a hasamon nincsenek csíkok, hátha megúszom!
  • Egyéb furcsaságok: a hajam tényleg mintha dúsabb lenne, alig hullik, viszont egy-két vicces helyen megjelent rajtam néhány kóbor szőrszál... lehet, hogy a végére majommá válok?
  • A derekam kezd eltűnni, valahogy a hasam nem csak előrefele nő, hanem oldalt is, olyan úszógumi szerűen, bár ez lehet, hogy csak nekem furcsa. Főként ülve érzem.
Gyerek:
  • Tegnap a doki szinte semmit sem tudott megmérni, az UH elején a bambino valószínűleg aludt, aztán sikerült felverni, akkor viszont olyan pörgésbe-forgást, tornamutatványokat produkált, hogy nem lehetett követni. Nem baj, nemsokára genetikai ultrahang, majd akkor bepótoljuk.
  • A fejátmérő alapján pont az átlagos méretnek felel meg.
  • Jófej, vakarta a fülét! Sőt, ezt a tudományát már a múltkori ultrahangon is bemutatta, tökcuki.
  • A nemét egyelőre titkolja.
  • Mozgás: egyszer-kétszer már éreztem valamit, ami talán az volt, de nem teljesen egyértelmű... Azt persze látom az ultrahangokon, hogy olyan, mint egy kis motolla, ha beindul. Állítólag a 20. hét körül kezdik érzékelni az anyák a magzatmozgást, de akik vékonyak, azok már a 16. héttől is érezhetik.
Hát ilyesmik vannak.

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a 18. héthez. :) Hamarosan akkor mész UH-ra. :) Gondolom, hogy várod már. ;)
    Tényleg, a neme kiderült már? A 19. heti UH-n már biztosan lehetett nálunk látni a fütyit. ;)
    (Akkor linkellek.)

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Igen, hamarosan megyek UH-ra, már nagyon várom! A nemét még titkolja.

    VálaszTörlés